Een persoonlijk bedankje voor uw donateurs

Een goed doel kan niet zonder donateurs. Hun steun is van groot belang om uw werk te kunnen uitvoeren. Verras hen daarom eens met een attent bedankje in de vorm van een ‘echte kaart’. De laatste jaren ontvangen mensen steeds minder post, een papieren kaart op de deurmat of in de brievenbus, valt daarom extra op. Maak kennis met de voordelen van de ‘attentiekaart’: een persoonlijk geadresseerde kaart die uw goede doel op pakkende wijze weer even onder de aandacht brengt bij de mensen die u steunen.

Eén van de partijen waar wij mee samenwerken is Sonodruk. Ellen Overmars van Sonodruk vertelt ons: “De laatste jaren is de communicatie zeer snel gedigitaliseerd. Een paar jaar geleden werd iedereen nog geïnformeerd met brieven, folders en brochures die via de post werden bezorgd. Nu gaat dat voor een groot deel via e-mail of internet. Digitale media is natuurlijk sneller en minder kostbaar dan de traditionele media.”

Attentiewaarde
“Doordat er minder post op de deurmat valt, valt de post die er wél komt extra op. Zeker wanneer deze gepersonaliseerd is. Daar komt nog eens bij dat nieuws die we ontvangen via pc, smartphone of tablet minder lang blijft hangen. Het verdwijnt in de cloud. Een gepersonaliseerde kaart via de post heeft dan ook in verhouding veel attentiewaarde.”

          

Donateurs bedanken
Het is altijd leuk om bij thuiskomst een kaartje met je naam er op te zien liggen. Ellen Overmars: “Die lees ik direct! En vervolgens blijft die altijd nog even op de keukentafel liggen zodat andere mensen in huis hem ook even zien.” Kortom, kies er eens voor uw donateurs een bedankje in de vorm van een kaart te sturen. Natuurlijk kunt u zo’n kaart ook koppelen aan een mijlpaal, bijvoorbeeld hun verjaardag of een speciale mijlpaal die voor uw goede doel belangrijk is.

Kosten
Natuurlijk spelen in de afweging voor zo’n kaart de kosten een grote rol. Stel dat u ervoor kiest in totaal 5.000 donateurs met giften hoger dan € 100 een speciaal bedankje te sturen,  dan kunt u de kaarten op jaarbasis laten voordrukken en bijvoorbeeld per week een run draaien om te personaliseren. In totaal kosten 5.000 A6 kaarten die wekelijks verzonden worden circa € 1,99 per stuk inclusief BTW en een losse postzegel (een echte postzegel verhoogt de attentiewaarde). Dat kan goedkoper door bijvoorbeeld per maand een run te draaien in plaats van week. Of wanneer u eenmalig een kaartje stuurt, bijvoorbeeld omdat uw stichting jarig is, zijn de kosten nog lager.

Benieuwd naar exacte prijzen en creatieve mogelijkheden voor uw organisatie? Neem dan contact op met Arné Dutij.

© 2018 Mailtraffic - Sitebouw Simourix