Campagnemanager direct mail

Mailtraffic is specialist in het ontwikkelen en uitvoeren van direct mailprogramma’s voor goede doelen. In de afgelopen 15 jaar zijn we met meer dan 70 goede doelen als klant zelfs uitgegroeid tot het grootste direct mailbureau voor fondsenwervers. De rol van direct mail gaat echter veranderen. Van bulkkanaal verschuift de focus naar kwaliteit en loyaliteit. Zoals onze klanten gewend zijn, ontzorgen wij ze ook in dit nieuwe tijdperk. Om dat goed te doen, zoeken we nu een:

Campagnemanager direct mail
(28-40 uur)

Als Campagnemanager direct mail heb je veel en intensief klantcontact. Je hebt een fondsenwervende achtergrond en je begrijpt exact wat de (on)mogelijkheden van direct mail zijn. Ook ben je op de hoogte van (of tenminste nieuwsgierig naar) de mogelijkheden om data inzichten te gebruiken om beter aan te sluiten bij de verwachting van de donateur. Vanuit die kennis geef je klanten gevraagd en ongevraagd advies. En dan is er maar één ding dat telt; een mailingresultaat dat bijdraagt aan de doelstelling van jouw klanten. Of dat nu respons, rendement, verhoging van de gemiddelde bijdrage, loyaliteit of nog iets anders is. Naast het geven van advies ben je goed in staat om conceptueel te denken, kaders uit te zetten voor een direct mail campagne en ben je, waar nodig, in staat zelf een brief of stuk tekst te schrijven dan wel voor te bereiden. Ook heb je oog voor de opmaak van het gehele mailpack.

Een greep uit jouw taken en verantwoordelijkheden:

  • Je adviseert klanten op gebied van data gedreven fondsenwerving met focus op direct mail. Hierbij denk je vanzelfsprekend na over de juiste journey’s en kanalen per doelgroep.
  • Je bent verantwoordelijk voor de begeleiding vanaf de briefing van de klant tot en met de drukwerkbestanden. Jij bent degene die de lijn bepaalt, aanstuurt en beoordeelt.
  • Je evalueert campagnes met de klant aan de hand van resultaten en vertaalt dit naar concrete verbeterplannen.
  • Waar nodig schrijf je fondsenwervende teksten of bereid je deze voor.

Wie ben jij?

  • Je hebt minimaal 3 jaar ervaring in particuliere fondsenwerving.
  • Je hebt gevoel voor tekst, vormgeving en bent in staat om de wensen van de klant te vertalen naar een succesvol mailpack.
  • Je bent ambitieus en inhoudelijk gedreven om de mogelijkheden van data en productietechnieken samen te brengen in een aanpak die aansluit bij de donateur van vandaag.
  • Je bent sterk in samenwerken met collega’s, klanten en externe partijen.
  • Je bent zeer klantvriendelijk en niet snel tevreden met de kwaliteit van onze dienstverlening.

Wat mag je verwachten?

  • Een uitdagende baan met veel afwisseling en vrijheid.
  • Een baan bij een bureau waar je merkt dat we écht bijdragen aan het succes van onze klanten en daarmee aan een mooiere wereld.
  • En nog veel meer, maar dat merk je wel tijdens een kennismaking!

Enthousiast?
Neem dan contact op voor een gesprek met Arné Dutij via 06 461 389 86 of a.dutij@mailtraffic.nl

© 2018 Mailtraffic - Sitebouw Simourix